Po telefonu má klientka kontakt plně ve svých rukou

Z řady možností, jak Poradnu Na počátku kontaktovat, volí některé ženy záměrně telefonní spojení. „Poskytuje jim větší pocit bezpečí,“ říká vedoucí poradny Jitka Došlová.

Jaké výhody vidí klientky v telefonním kontaktu? Proč je to pro některé z nich nejpříjemnější možnost, jak vás oslovit?

Mají kontakt plně ve svých rukou. Nemusí se představovat a je na nich také míra a tempo, které jim zrovna sedí. Hovor mohou kdykoliv přerušit. My máme povinnost mlčenlivosti a o klientce a jejích starostech nikomu dalšímu neřekneme. Takový hovor může pomoci utříbit si myšlenky, zorientovat se v někdy dost složité situaci, získat pohled někoho zvenčí.

Co ženy motivuje k tomu, aby zavolaly někomu cizímu?

Některé věci se říkají cizímu člověku lépe. Vzpomínám si na jednu ženu, která nám volala v pro ni velmi těžkém období. Říkala, že má kolem sebe dobré kamarádky, kterým se může svěřit. Je za ně ráda a jsou jí oporou. Přesto se ale rozhodla zavolat k nám do poradny. Dopředu už prý tuší, co by ji kamarádky poradily. A ona zrovna žádnou radu nepotřebuje. Chtěla mluvit o tom, co ji napadá, čeho se bojí a co je pro ni důležité. Pro kamarádku by to možná znělo šíleně nebo nerozumně. Někdy potřebujeme někomu říct nahlas, co nosíme v srdci nebo mysli, bez toho, aby naše myšlenky nějak posuzoval nebo za nás hned hledal řešení.

Vyplývá z toho, že v poradně ženám neradíte?

To zase ne. Záleží na tom, co si žena přeje, s čím nám volá a co očekává. V těžkých chvílích často pomůže správná informace nebo konkrétní a rychlá pomoc. Můžeme pomoci radou i prakticky – při jednání s úřady nebo při uplatnění práv. Také můžeme darovat věci, trvanlivé potraviny nebo prostě jen nasměrovat na další služby. Ženy často trápí, jak zajistí pro sebe a své děti základní věci – střechu nad hlavou, jídlo, oblečení nebo bezpečné místo pro rodinu. Pokud se nepodaří udržet nebo najít bydlení v přirozeném prostředí rodiny, můžeme ženě a dětem nabídnout bydlení v našich azylových domech. Je dobré, když žena hledá pomoc už na začátku svých potíží a nezůstává na své problémy sama.

Odpovídala vedoucí Poradny Na počátku Jitka Došlová.


Služby Na počátku podpoříte například zasláním dárcovské textové zprávy na číslo 87 777 ve tvaru:

DMS NAPOCATKU 30 (nebo 60 nebo 90)
Cena jedné DMS je 30, 60 nebo 90 Kč (podle výběru příslušné částky).

V případě dlouhodobé podpory, kterou je možné kdykoliv odvolat, zvolte heslo:
DMS TRV NAPOCATKU 30 (nebo 60 nebo 90)
A každý měsíc se vám automaticky odečte 30 nebo 60 nebo 90 korun.

Více informací na webu www.darcovskasms.cz. Děkujeme.